أثر اختلاف انماط الابحار في بيئة التعلم المقلوب على تنمية مهارات تصميم المواقع التعليمية لدى طلاب الحاسب الالي

نوع المستند : أبحاث علمیة

المؤلفون

1 قسم تکنولوجيا التعليم کلية التربية النوعية-جامعة طنطا

2 کلية التربية النوعية - جامعة الزقازيق

المستخلص

أثر اختلاف انماط الابحار في بيئة التعلم المقلوب على تنمية مهارات تصميم المواقع التعليمية لدى طلاب الحاسب الالي
ملخص البحث:
يهدف البحث الحالي الى التعرف على اثر اختلاف انماط الابحار في بيئة التعلم المقلوب على تنمية مهارات تصميم المواقع التعليمية لدى طلاب الحاسب الالي، وتکونت عينة البحث من (60)طالب وطالبة من طلاب الفرقة الرابعة شعبة معلم حاسب الي بقسم تکنولوجيا التعليم للعام الدراسي(2018/2019) بکلية التربية النوعية جامعة طنطا تم توزيعهم عشوائيا على مجموعتين متساويتين،المجموعة التجريبية الاولى تضم(30)طالب وطالبة يدرسون من خلال بيئة التعلم المقلوب باستخدام نمط الابحار الخطي،والمجموعة التجريبية الثانية تضم (30) طالب وطالبة يدرسون من خلال بيئة التعلم المقلوب باستخدام نمط الابحار الشبکي ،وقد استخدمت الباحثة بطاقة ملاحظة أداء الطلاب لمهارات تصميم المواقع التعليمية،واختبار معرفي لقياس الجانب المعرفي الخاص بمهارات تصميم المواقع التعليمية.
 


 
The effect of different sailing patterns in the inverted learning environment on developing educational website design skills for computer students
This study aims at identifying the effect of different navigation styles in reverse education environment on education website development skills for computer sciences students. The study sample is made of (60) male and female students in the Fourth year of Computer Teaching Branch in General Education Technology Department for the school year (2018/2019), which is a division in Specific Education Faculty, Tanta University. The sample were distributed randomly into two equal groups. First trial group is made of (30) male and female students who are taught via reverse education environment using the linear navigation style. Whereas the other group contains (30) male and female students who are taught via reverse education environment using the web navigation style. The researcher used the Performance observation sheet to record the student’s skills in developing educational websites. In addition, the researcher also used a cognitive test to identify the cognitive aspect related to educational website development skills.
 

الموضوعات الرئيسية