Developing Educational Media Students Abstract : The main purpose of this study was to develop EFL Educational Media students' writing skills through using project-based learning (PBL). The study adopted the quasi experimental design.Two intact classes from 4th year, Tanta University Faculty of Specific Education Educational Media Department, were randomly assigned to the experimental group (N=42), and the control group (N=42). The experimental treatment started early September 2018, and lasted until late January 2019 .The experimental group was engaged in conducting a project as well as studying the syllabus prescribed in the text book. Five issues of a monthly journal were produced as a culminating product of the project. On the other hand, the control group was taught only the prescribed syllabus .The two groups were pre-tested and post-tested on writing skills using two tests prepared by the researcher. A t- test was employed to measure the difference between the two groups. Besides, (ŋ2) was applied to measure the effect size of the experiment treatment on participants' performance in writing skills. Results have indicated that the performance of the experimental group in writing skills improved significantly. This implied that project-based learning proved successful in developing students' writing skills. It is concluded that engaging students in authentic and constructive learning environment, helps students use English for real purposes, explore more with the language, apply concepts and construct knowledge. It is recommended that great emphasis should be given to using PBL in EFL classes.
تطوير طلاب الإعلام التربوي کان الغرض الرئيسي من هذه الدراسة هو تطوير مهارات الکتابة لطلاب وسائل الإعلام التعليمية EFL من خلال استخدام التعلم القائم على المشاريع (PBL). اعتمدت الدراسة على التصميم شبه التجريبي ، حيث تم تخصيص فصلين سليمين من السنة الرابعة ، کلية الإعلام التربوي بجامعة طنطا ، قسم الإعلام التربوي بشکل عشوائي إلى المجموعة التجريبية (N = 42) ، والمجموعة الضابطة (N = 42). بدأ العلاج التجريبي في أوائل سبتمبر 2018 ، واستمر حتى أواخر يناير 2019 ، وشارکت المجموعة التجريبية في إجراء مشروع وکذلک دراسة المنهج المقرر في الکتاب النصي. تم إنتاج خمسة أعداد من مجلة شهرية کمنتج تتويج للمشروع. من ناحية أخرى ، تم تعليم المجموعة الضابطة فقط المنهج المقرر ، حيث تم اختبار المجموعتين مسبقًا واختبارهما على مهارات الکتابة باستخدام اختبارين أعدهما الباحث. تم استخدام اختبار t لقياس الفرق بين المجموعتين. إلى جانب ذلک ، تم تطبيق (ŋ2) لقياس حجم تأثير علاج التجربة على أداء المشارکين في مهارات الکتابة. أشارت النتائج إلى تحسن أداء المجموعة التجريبية في مهارات الکتابة بشکل ملحوظ. هذا يعني أن التعلم القائم على المشاريع أثبت نجاحه في تطوير مهارات الکتابة لدى الطلاب. وخلص إلى أن إشراک الطلاب في بيئة تعليمية أصيلة وبناءة ، يساعد الطلاب على استخدام اللغة الإنجليزية لأغراض حقيقية ، واستکشاف المزيد مع اللغة ، وتطبيق المفاهيم وبناء المعرفة. من المستحسن الترکيز بشکل کبير على استخدام PBL في فئات EFL.
شعبان بيومى, أسماء. (2019). Developing Educational Media Students. المجلة العلمية لعلوم التربية النوعية, 9(9), 569-588. doi: 10.21608/sjsep.2019.153211
MLA
أسماء شعبان بيومى. "Developing Educational Media Students", المجلة العلمية لعلوم التربية النوعية, 9, 9, 2019, 569-588. doi: 10.21608/sjsep.2019.153211
HARVARD
شعبان بيومى, أسماء. (2019). 'Developing Educational Media Students', المجلة العلمية لعلوم التربية النوعية, 9(9), pp. 569-588. doi: 10.21608/sjsep.2019.153211
VANCOUVER
شعبان بيومى, أسماء. Developing Educational Media Students. المجلة العلمية لعلوم التربية النوعية, 2019; 9(9): 569-588. doi: 10.21608/sjsep.2019.153211